Egy kis olasz csizma

Bilingua fordítóiroda

Miközben sok vállalat világszerte tervezi vagy már elindította az ökológiai és környezetbarát márkák új termékkínálatát, az olasz csizma is bemutatja az ő legjobbjait:

– Főzés. Az organikus ételekből való főzés egyre inkább nagy népszerűségnek örvend. Az olaszok mindig is arra törekedtek, hogy egészséges, mégis eredeti és ízletes ételeket készítsenek.

– Divat és design. Mindkettő igyekszik az egyszerű, konkrét és letisztult csomagolás felé irányulni, megteremtve a gyártásmechanizmus és a kreatív, hatásos design harmonikus egységét. Ha lefordítjuk a “ruha” szót az olasz divat üzleti világban, akkor az azonnal a “benyomáskeltés” szóhoz fog irányítani. Az olasz formatervezők és divat stylistek megpróbálnak mély benyomást kelteni egyedi termékeikkel, mint a Versace, a Gucci, a Prada, és a Dolce Gabbana ruhák.

– Tájak. Vagyis a földhöz való visszatérés. A lehető legnagyobb mértékben optimalizálni és együttműködni a földdel, kompromisszumok elérésére törekedni, nem csupán csak használni és kimeríteni az erőforrásokat a minél nagyobb profitért, hanem a fentiek optimalizálása révén a fokozatos megújulás a cél.

Az egyik szempont, amit figyelembe kell venni, hogy Olaszországban az üzleti tevékenységet főleg olyan emberek végzik, akik a világ minden tájáról hozzák a nevüket és termékeiket, néha anélkül, hogy megfelelően ismernék a nyelvet, ugyanakkor számtalan nem-konvencionális módját használják a fordításnak, érzelmekkel, ízekkel és közvetlen tapasztalatokkal.

Biztosan feltűnt már, hogy az olaszok nem fektetnek hatalmas összegeket a marketingbe és a reklámba, ugyanakkor elgondolkodtató, hogy miért ismerik termékeiket az egész világon. Néha a népszerűség nem egy hagyományos reklám- vagy marketingstratégia eredménye. Más, releváns okok lehetnek e mögött elrejtve.  A Made in Italy (Származási hely: Olaszország) címke Olaszország legnagyobb hajtóereje.

Mielőtt különféle következtetéseket vonnánk le, van még egy dolog, amit tudnunk kell: ahhoz, hogy hatékony legyen az üzlet, el kell felejtenünk, hogy mit jelent az „üzlet” szó az Egyesült Királyságban, vagy az USA-ban. Ezt követően pedig véssük az eszünkbe, hogy az üzlet szó az olasz nyelvben nem feltétlenül áll szoros összefüggésben a pontossággal.