A legújabb fordítási trendek

A gépi fordítás fellendülése:

A fordítóipar, mint minden más ipar, évről évre változik. Ennek nagy része a gépi fordítások egyre növekvő jelentőségének köszönhető, amik, bár nem olyan kifinomultak, mint az emberi agy, hatalmas fejlődésen mentek keresztül a pontosságukat tekintve. Ez a tendencia várhatóan idén is folytatódik. Azonban az nem valószínű, hogy emiatt a technológia miatt csökkenne a fordítók iránti szükséglet, legalábbis 2020-ban nem.

A vállalkozások növekvő érdeklődése a gépi fordítások iránt:

A vállalkozások pénzügyileg megengedhető, költséghatékony fordítási módszereket keresnek, mivel az online üzletek egyre többet és többet foglalnak el a kiskereskedőktől, az internetnek köszönhetően pedig nemzetközileg is jelen vannak. Mivel hatalmas adatmennyiségről van szó, készen állnak arra, hogy alacsonyabb minőségű gépi fordításokat is elfogadjanak, amiket könnyű fordítani, és amikben a kisebb hibák nem számítanak. Ez a tendencia idén várhatóan felgyorsul. Az utóbbi években tapasztalt megbízhatósági problémák miatt a vállalkozások talán kétszer is meggondolják, mielőtt ingyenes, nem teljesen megbízható fordítási eszközöket használnak, mint a Bing és a Google Fordító.

A kereslet növekedése a videófordítás iránt:

Nincs megállás az internetes videóhasználatban. A Cisco (amerikai multinacionális vállalat, amely vezető pozíciót tölt be az informatikai és hálózatkezelési fejlesztések terén) arra világít rá, hogy 2021-re a videók fogják kitenni az internetes forgalom több, mint 80 százalékát. Annak érdekében, hogy megfeleljenek a globális piacnak, a videókat fordítani és lokalizálni kell. Az LSP-knek (Language Service Provider: Nyelvi Szolgáltató) nem csak fordítaniuk kell majd a szavakat, hanem arról is meg kell bizonyosodniuk, hogy a fordítások mind nyelvileg, mind kulturálisan megfelelnek-e a célzott piacokon.

A hangfelismerés meg fogja változtatni a többnyelvű SEO-t (Search Engine Optimization: keresőoptimalizálás):

A hangfelismerés várhatóan csökkenti a billentyűzetek iránti szükségletet és a SEO szíve lesz 2020-ban. Az eddigi hangkeresés-használat egy lépéssel előrébb helyezi a vállalkozásokat, mert azt előnyben részesítik az olyan keresőmotorok, mint például a Google. Ez azt jelenti, hogy nagyobb lesz a kereslet a többnyelvű szakértők iránt, akik igény szerint le tudják fordítani a hangkereséseket. Egy vállalkozás számára ez lesz az egyetlen lehetőség, hogy túlélje az internet ingoványait. Egy vállalkozás fordítójának finomítania kell a vállalkozás oldalát mind a normál keresésre, mind a hangkeresésre.

A fordítóknak el kell kezdeniük néhány új fordítási módszer
megtanulását, mielőtt vége az évnek.